Kahdeksan innokasta grafiikanharrastajaa vietti hiihtolomaviikon koululla.  Minä muiden mukana.  Hilja toimi puuhanaisena.  Hän ohjasi vähemmän kokeneita.  Idea kuitenkin oli, että jokainen työstää omia laattojaan.  Minulle niitä on ehtinyt kertyä jo aikamoinen kokoelma.  Kiitos Espoon grafiikkakurssien.  Vedostin uusimpia kupari- offsetpelti- ja pvc-laattojani oikein urakalla.  Pieni hankaluus oli, että kaikilla oli eripaksuisia materiaaleja.  Jouduimme säätämään prässiä viikon aikana useaan otteeseen.  Jos kireyttä ei huomannut tarkistaa, yllätyksiä sattui. 

Vaan kaiken kaikkiaan viikko oli ylellinen, sillä paja-aikaa oli päivittäin aamuyhdeksästä iltayhdeksään.  Perjantaina palkitsimme itsemme noutopizzoilla ja töiden katselulla.  Minä olin tyytyväinen vedosten määrään.  Nyt kelpaa kehystää parhaat tuleviin näyttelyihin ja tehdä lopuista yksilöllisiä grafiikkakortteja. 

Erityisen tyytyväinen olin, että sain saman tien kurssimaksun katettua, kun kaksi kukkavedostani menivät kaupaksi.  Hilja lupasi, että heinäkuussa jatkamme harjoituksia.  Niin ja ensi vuoden syksyllä järjestämme kolmannen kerroksen galleriassa yhteisen grafiikkanäyttelyn.  Tila on jo varattu.  Kutsu seuraa myöhemmin.
Lena, ahkera vedostaja