parvekkeellekin voi perustaa ateljeen

 
Muuttomme Hämeenlinnaan on nyt totta.  Miikapojan perhe muutti toukokuun puolessa välissä Kauklahteen ja me yritämme väistyä pikku hiljaa uuteen kotiimme.  Elämä sujuu parhaillaan muuttolaatikoiden sumassa, mutta öljyvärit olen ymmärtänyt pelastaa näkyville.  Maalaan nykyään Aulangontien asunnossamme rehevällä parvekkeellamme.  Kerrostalomme edessä on vihreä lehtiverho, sillä pihalehmukset ovat puhjenneet täyteen lehteen.  Viereisellä Ruutikellarinmäellä omenapuut ja kevätkukat ovat täydessä loistossaan.  Ei uskoisi, että keskellä kaupunkia voi olla tällainen idylli.

Minua kohtasi tänään onni.  Olen tiedustellut jo alkukeväästä asti Verkatehtaalta työhuonetta, sillä öljyvärimaalaus kerrostalohuoneistossa ei onnistu talven tullen.  Sain Arx-talosta tarjouksen yhdeksän neliön työtilasta kymmenen euron neliöhiintaan.  Pidin sitä kalliina, mutta kun näin tilan, olin myyty.  Isot ikkunat ja kymmenen minuutin kävelymatka kotoa ratkaisivat.  Eiköhän minulla tässä iässä ole varaa maksaa siitä, mitä oikeasti arvostan.
Lena, hämeenlinnalainen